صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 9822
تعداد نوشته ها : 13
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
مهدي يوسفي

درباره نظر أهل سنت نسبت به امام زمان (عليه السلام)، بايد بگوييم كه اين بحث خيلي مفصلي است و ما فقط به چند نكته اشاره مي‌كنيم:

جناب آقاي فقيه ايماني كه از علماء بزرگ اصفهان هستند؛ كتابي دارند به نام الإصالة المهدوية في الإسلام و در صفحه 81، نام 112 نفر از علماء أهل سنت را آورده كه معتقد به ولادت آقا امام زمان (عليه السلام) در سال 255 هجري هستند و معتقدند كه اين بزرگوار در قيد حيات است.

جناب آقاي دكتر سامر عميدي كه فوق دكتراي خودشان را از دانشگاه بين المللي لندن گرفته‌اند، در كتاب دفاع عن الكافي، جلد 1، صفحه 565، نام 128 نفر از علماء أهل سنت را آورده كه معتقد به ولادت آقا حضرت ولي عصر (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) هستند.

هم‌چنين شخصيت‌هايي مانند إبن أثير جزري (متوفاي 630 هجري)، در كتاب الكامل، جلد 7، صفحه 274 و آقاي إبن خلّكان، از استوانه‌هاي علمي أهل سنت، وقتي به حضرت مهدي (عليه السلام) مي‌رسد، مي‌گويد:

كانت ولادته يوم الجمعة منتصف شعبان سنة خمس و خمسين و مائتين.

ولادت ايشان در روز جمعه، نيمه شعبان سال 255 هجري بود.  وفيات الأعيان و أنباء أبناء الزمان لإبن خلكان، ج4، ص176.

هم‌چنين آقاي ذهبي در تاريخ الإسلام، جلد 19، صفحه 113 و جناب آقاي إبن وردي در تاريخ بن الوردي، جلد 1، صفحه 319 و جناب آقاي أبو طولون در كتاب الائمة الإثنا عشر، صفحه 118 و آقاي إبن حجر هيثمي در كتاب الصواعق المحرقة، صفحه 124 و آقاي شبراوي شافعي در كتاب الإطحاف بحب الأشراف، صفحه 68 ولادت حضرت مهدي (عليه السلام) را مي‌آورند و آقاي زركلي، از علماء وهابي در كتاب الأعلام، جلد 6، صفحه 80 در مورد ولادت حضرت مهدي (عليه السلام) مي‌گويد:

و مات أبوه و له من العمر خمس سنين.روزي كه پدرش از دنيا رفت، 5 ساله بود.  و قيل في تاريخ مولده: ليلة نصف شعبان سنة 255 و في تاريخ غيبته: سنة 265

در تاريخ ولادتش هم گفته شده است كه در شب نيمه شعبان سال 255 هجري قمري و تاريخ غيبتش هم سال 265 هجري قمري بود.

البته سال غيبت را اشتباه نوشته است و در سال 260 هجري بوده است

دسته ها : مذهبي
يکشنبه دوم 4 1392 17:2

عنوان:اصل و اساس توسل چيست؟

سؤال:

اصل و اساس توسل چيست؟ مطمئناً ما نمي‌توانيم از كساني كه قبلاً از دنيا رفته‌اند براي خود كمك بخواهيم، پس چرا شيعه از امامان كمك مي‌خواهند؟ آيا شما مي‌توانيد توضيحي براساس قرآن و احاديث سني بمن بدهيد؟

جواب:

زندگي بشر همواره براساس بهره‌گيري از وسائل و اسباب طبيعي استوار بوده و در كنار آن بهره گيري از وسائل معنوي مورد سفارش قرآن كريم و احاديث نبوي (ص) و ائمه معصومين (ع) قرار گرفته است و بهره‌گيري از وسائل معنوي را توسل مي‌گويند.

قرآن كريم در سورة اعراف آيه 180 توسل و بهره‌گيري از اسماء حسني را مطرح مي‌كند، همچنين توسل به دعاي صالحان كه برترين نوع آن، توسل به ساحت پيامبران و اولياي خاص خداوند است از آية 64 سورة نساء، و آيه 5 سورة منافقون استفاده مي‌شود.

و اما در مورد قسمت دوم سؤال:

طبق عقيدة اسلامي، مرگ به معناي عدم و نيستي نيست بلكه انتقال از عالمي به عالمي ديگر است، و ارواح مقدس پيامبران و امامان در جهان برزخ مي باشند و از درك و شعور فوق العاده‌ايي برخوردار هستند،

علاوه، در جائي كه قرآن تصريح مي‌كند شهداي راه حق، حيات و زندگي دارند، بطريق اولي، پيامبران و اولياي خاص الهي كه بسياري از آنان شهيد شده‌اند از حيات برتر و بالاتري برخوردار هستند.

همة ما مسلمانان در پايان نماز به شخص پيامبر گرامي اسلام (ص) سلام مي‌فرستيم كه
اگر بنا باشد پيامبر (ص) سلام ما را نشنوند و پاسخي ندهند، قطعاً كار لغوي انجام مي‌دهيم!!


پيامبر اسلام در جنگ بدر دستور دادند اجساد مشركان را در چاهي ريخته و سپس با همة آنان سخن گفت، يكي از ياران رسول خدا عرض كرد: آيا با مردگان سخن مي‌گوئيد؟ حضرت (ص) فرمود: شما از آنان شنواتر نيستيد! (صحيح بخاري ج 5 باب قتل ابي جهل ـ سيرة ابن هشام ج2 ص 292)

بنابراين در جائيكه مشركان مرده شنواتر از زنده‌ها باشند، وضعيت امامان و انبياء الهي كاملاً روشن است.

نتيجه اينكه: ارواح مقدس اولياي الهي در اين دنيا صاحب نفوذ و تأثير بوده و جا دارد مؤمنين به اين ارواح مقدس و طيب توسل جويند.




 

دسته ها : مذهبي
يکشنبه بیست و نهم 10 1387 22:25
X